ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НА ЗАСАДАХ КОНТЕКСТНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.123-126Анотація
У статті висвітлено ряд об’єктивних та суб’єктивних причин, які перешкоджають здійсненню ефективної підготовки компетентного фахівця. Обґрунтовано доцільність та особливості організації навчання студентів-майбутніх учителів фізики в університеті на засадах контекстного навчання. Наведено приклади розроблених автором ситуативних завдань з методики навчання фізики, які виступають засобами для здійснення квазіпрофесійної діяльності студентами.
Ключові слова: студент, контекстне навчання, професійна компетентність, ситуативні завдання з методики навчання фізики, квазіпрофесійна діяльність.
В статье освещены ряд объективных и субъективных причин, которые препятствуют осуществлению эффективной подготовки компетентного специалиста. Обоснована целесообразность и особенности организации обучения студентов-будущих учителей физики в университете на основе контекстного обучения. Приведены примеры разработанных автором ситуативных задач по методике обучения физике, которые выступают средствами для осуществления квазипрофессиональной деятельности студентами.
Ключевые слова: студент, контекстное обучение, профессиональная компетентность, ситуативные задачи по методике обучения физике, квазипрофессиональная деятельность.
The article deals with a number of objective and subjective reasons which impede the implementation of effective training of the competent professionals. It proves the expediency and peculiarities especially of the organization of students (future teachers of Physics) training at the based on contextual learning. It gives the examples of situation tasks developed by the author on methods of teaching Physics. These methods are the means of realization of students quasi-professional activity.
Key words: student, contextual learning, professional competence, situational task of teaching methods of Physics, quasi-professional activity.
Посилання
Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методики навчання фізики» (загальні питання)» : навчально-методичний посібник для студентів фізико-математичного факультету / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка 2011. - 345 с.
Вербицкий А.А. Концепция знаковоконтекстного обучения в вузе / А.А. Вербицкий // Вопросы психологии. - 1987. -№ 5. - С. 31-39.
Готтинг В.В. Подготовка педагога профессионального обучения на основе компетентностного подхода / В.В. Готтинг // Материалы международной научно-практической конференции «Инновации и подготовка научных кадров высшей квалификации в Республике Беларусь и за рубежом» / под ред. И.В. Войтова. - Минск : ГУ «БелИСА», 2008. - 316 с.
Заболотний В.Ф. Методика навчання фізики. Загальні питання (в схемах і таблицях з мультимедійними додатками) / В.Ф. Заболотний. - Вінниця : Едельвейс і К, 2009. - 112 с.
Іваницький О.І. Формування соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізики на засадах контекстного підходу / О.І. Іваницький // Збірник наукових праць Кам’я-нець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : КПНУ імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технологія, астрономія. - С. 120-128.
Методика і техніка начального фізичного експерименту в старшій школі : підручник / Атаманчук П.С., Ляшенко О.І., Мендерецький В.В., Ніколаєв О.М. - Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 420 с.
Методика навчання фізики у старшій школі : навчальний посібник / [Савченко В.Ф., Бойко М.П., Дідович М.М., Зака-люжний В.М., Руденко М.П.] ; за ред. проф. В.Ф. Савченка. -К. : ВЦ «Академія», 2011. - 296 с.
Педагог-физик XXI века. Основы формирования профессиональной компетентности / П.С. Атаманчук, К.Г. Никифоров, А.А. Губанова, Н.Л. Мыслинская. - Калуга-Каменец-По-дольский : Издательство КГУ им. К.Э. Циолковского, 2014. - 268 с.