MODERN TRENDS INFORMATIONAL TECHNO-ENABLING TECHNOLOGIES OF PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE HIGHEST EDUCATION IN THE CONTEXT OF ANTHROPOLOGICAL DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.15802/ampr2012/7839Keywords:
anthropology, competence, information, techne, technology, systemAbstract
Modern approaches to the anthropology development in the global information space are realized in the system of technica - echnology provision of professional competence in the highest education. This implies running time the newest relation systems in context “man-technetechnology- education-professional competence”.References
Абдеев, Р. Ф. Философия информационной цивилизации. – М. : Владос, 1994. – 336 с.
Андрущенко, В. П. Організоване суспільство. Проблема організації та суспільної самоорганізації в період радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть: Досвід соціально-філософського аналізу. – К. : ТОВ «Атлант ЮеМСі», 2006. – 498 с.
Белл, Д. Грядущее постиндусриальноке общество: Опыт социального прогнозирования / Даниел Белл [перевод с английского]; В. Л. Иноземцев (ред. и вступ. Статья. – М. : Academia, 1999. – 956 c.
Брок-Утне, Б. Анализ глобальных факторов, влияющих на современную образовательную систему [Электронный ресурс] / Биргит Брок-Утне // Высшее образование в Европе. 2002. – Том ХХУ11, № 3. – С. 25–30. – Режим доступа : http://technical.bmstu.ru/-istoch/upr/globfakt.doc.
Гусинский, Э. Н. Введение в философию образования : Учеб. пособие / Э. Н. Гусинский, Ю. И. Турчанинова. – М. : Логос, 2001. – 234 с.
Забродська, Л. М. Інформатизація закладу освіти: управлінський аспект. – Х. : Видавнича група “Основа”, 2003. – 240 с.
Євтодюк, А. В. Синергетичні закономірності коеволюції тріади «інформаційне суспільство- безперервна освіта- людина» / А. В. Євтодюк // Практична філософія. – 2003. – № 1 (7). – С. 191–196.
Інтеграція вищої освіти України в європейську систему : Збірник наукових праць: За матеріалами міжнарод. наук.- методол. конференції “Інтеграція вищої освіти України в європейську систему”, Дніпропетровськ, 05 травня 2001 р. / Н. Є. Бойцун (ред.); Міжнародний фонд “Відродження”. – Дн-ськ : Арт-Прес, 2001. – 108 с.
Кастельс, М. Информационная эпоха. Экономика, общество и культура./ Мануель Кастельс [пер. с англ.]. Под научн. рук. и ред. О. И. Шкаратана. – М. : ГУ-ВШЭ, 2000. – 608 с.
Кулицький, С. П. Основи організації інформаційної діяльності у сфері управління : Навч. посібник. – К. : МАУП, 2002. – 224 с.
Навроцький, О. І. Вища школа України в умовах трансформації суспільства. – Х. : Основа, 2000. – 240 с.
Урсул, А. Д. Модель ноосферно–опережающего образования ІІІ-го тысячелетия // Сб. тезисов и материалов ІІІ-го Международного симпозиума “Открытое общество и устойчивое развитие”. –Т. VІІ. – Зеленоград, 2001. – 456 с.
Тапскотт, Д. Электронно-цифровое общество: Плюсы и минусы эпохи сетевого интеллекта / [пер. с англ. И. Дубинского; под ред. С. Писарева]. – М. : Релф. Бук. – 2009. – 400 с.
Урсул, А. Д. Становление глобального образования / А. Урсул // Alma Mater. – 2010. – № 2. – С. 36–44.
Фініков, Т. В. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна / Міжнародний фонд досліджень освітньої політики, Інститут економіки та права “КРОК”. – К. : Таксол, 2002. – 176 с.
Яблонський, В. А. Вища освіта України на рубежі тисячоліть: проблеми глобалізації та інтернаціоналізації. – К., 1998. – 278 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Anthropological Measurements of Philosophical Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).