SIMULATIVE PROCESS IN THE MODERN SOCIETY

M. S. Oleshchenko

Abstract


Observes the reflexive vision by person in the consumption period and the active promotion of new media technologies.

Keywords


identity (personality); simulacrum; consumption; simulation; giper-reality; postmodernism

References


Бодрийяр, Ж. К критике политической экономики знака [Электронный ресурс] / Ж. Бодрийяр. – Режим доступа : http://www.koob.ru/baudrillard/.

Бодрийяр, Ж. Прозрачность зла / Ж. Бодрийяр. – М. : Добросвет, 2000. – 387 с.

Бодріяр, Ж. Симулякр і симуляція [Електронний ресурс] / Ж. Бодріяр. – Режим доступу : http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t-=1492741/.

Бодрийяр, Ж. Система вещей / Ж. Бодрийяр. – М. : Изд-во «Рудомино», 2000. – 218 с.

Бодрийяр, Ж. Общество потребления [Электронный ресурс] / Ж. Бодрийяр. – Режим доступа: http://www.koob.ru/baudrillard/.

Дьяков, А. В. Ж. Бодрийяр: стратегия «радикального мышления» / А. В. Дьяков.– СПб. : Изд-во СПбГУ, 2008. – 357 с.

Ritzer, G. Postmodern social theory [Електронний ресурс] / G. Ritzer. – Режим доступу : http://www.mcgraw-hill.com.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.15802/ampr2012/7838

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.