Virtual Space: New Communication Phenomena

K. V. Sokolova

Abstract


The article deals with the problem of memes as units of cultural information in human minds and their social role. The analysis of a communicative function of the Internet-memes that refers to a much broader category of cultural information has been given special attention in the article.

Keywords


meme; internet-space; communication; culture

References


Бехтерев, В. М. Роль внушения в общественной жизни / В. М. Бехтерев. – СПб. , 2001. – 256 с.

Броуди, Р. Психические вирусы. Как программируют ваше сознание / Р. Броуди. – М. , 2007. – 304 с.

Докинс, Р. Эгоистичный ген / Р. Докинс. – М. : Мир, 1993. – 318 с.

Менегетти, А. Онтопсихология и меметика / А. Менегетти. – М. : Онтопсихология, 2002. – 176 с.

Рашкофф, Д. Медиавирус. Как поп-культура тайно воздействует на наше сознание / Д. Рашкофф. – М. : УльтраКультура, 2003. – 368 с.

Рашкофф, Д. Стратегия исхода / Д. Рашкофф. – М. : Эксмо, 2003. – 352 с.

Dawkins, R. The Selfish Gene / Richard Dawkins. – Oxford University Press, 2006. – 384 p.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.15802/ampr2012/7816

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.